Ponad 500 osób z Polski i zagranicy przyjechało do Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie konferencję InternetBeta 2013. Podczas trzydniowych wykładów o trendach w sieci opowiadało 80 prelegentów.

Zorganizowana po raz piąty konferencja InternetBeta, to jedno z najważniejszych wydarzeń polskiego Internetu.
W tym roku w konferencji wzięło udział 80 prelegentów, a wykładów słuchało ponad 500 uczestników.

– Cel od początku ten sam – integracja różnych środowisk związanych z Internetem i wzajemna inspiracja, oparta na informacjach o zastosowaniu najnowszych możliwości sieci. Chodzi o nowości internetowe w ujęciu z różnych perspektyw – np. marketingu, biznesu, socjologii, dziennikarstwa – mówi pomysłodawca i organizator InternetBeta, Mateusz Tułecki, laureat tytułu Człowiek Polskiego Internetu 2010, a także Złoty Lew Podkarpacki 2012.

Ciekawe prelekcje

Wśród gwiazd tegorocznej konferencji znaleźli się m.in. Cameran Ashraf z Uniwersytetu Kalifornijskiego, który w 2009 r. wraz z grupą aktywistów zapewnił bezpieczny hosting stron internetowych poświęconych Zielonej Rewolucji w Iranie, Oliver Kempkens z Adapt or Die Ventures, czy Piotr Wilam, współzałożyciel Onetu, prezes Innovation Nest.

– Namawiam do modelu SaaS (softwear as a service – oprogramowanie jako usługa). Produkt w postaci cyfrowej dostarczany jest klientowi przez Internet, płatność jest abonamentowa. Ważne, że adresowany jest do profesjonalistów, którzy wykazują zapotrzebowanie na dane oprogramowanie – mówił Piotr Wilam. – SaaS stwarza duże możliwości, ciągle pojawiają się nowe potrzeby. Dodatkowo zapewnia regularne przychody i sprzedaż globalną od początku. Szybko można zweryfikować pomysł.

O trendach w e-marketingu opowiadał Ireneusz Dworzyński z Internet Designers.

– Marketing konwersji to umiejętność biznesowego zrozumienia i wykorzystania możliwie dużej liczby narzędzi marketingowych do osiągania efektów biznesowych klienta. Internet równa się sprzedaż, która leży u podstaw marketingu i określa kierunek dalszych działań – podkreślił Ireneusz Dworzyński.

Paweł Tkaczyk z Agencji „Midea” przedstawił wykład o kłamstwie i manipulacji w nowych mediach, a zwłaszcza w reklamie.

– Kłamstwo i manipulacja w reklamie opiera się na 3 mechanizmach: korzystaniu z autorytetów, wykorzystaniu pewnika, do którego dopisuje się kłamstwo i na module interpretacyjnym w mózgu, który chce być oszukiwany, łączy niezwiązane ze sobą fakty w spójną historię – mówił Paweł Tkaczyk.

Obrona przed kłamstwem i manipulacją to uświadomienie mechanizmów, jakie są stosowane.

– Internet jest genialnym medium w opowiadaniu takich historii, gdyż jest nieciągły. Pojedyncze elementy wypełniamy sami informacjami, które uzupełnia nasz mózg – przestrzegał.

Z kolei prof. Tomasz Goban-Klas przedstawił w jaki sposób, za sprawą smartfonów zmieni się w przyszłości podejście do medycyny.

– Dzięki aplikacjom, które w czasie rzeczywistym mogą monitorować stan zdrowia użytkownika nie będzie już standardowych przypadków, będą tylko indywidualne przypadki – przekonywał prof. Tomasz Goban-Klas.

W trakcie konferencji omówiono także wyniki najnowszego badania World Internet Project Polska 2013.

– W Polsce od lat nie zwiększa się liczba osób korzystających z Internetu (62%). Nie oznacza to, że branża w Polsce się nie rozwija – zwrócili uwagę prezentujący badania Arkadiusz Kustra i Artur Birnbaum z portalu Gazeta.pl. – Branża internetowa w Polsce rozwija się w sposób jakościowy, a nie ilościowy – dodali.

Wybrano najlepsze startup’y

W ostatnim dniu konferencji wybrano najlepszy startup. Nagrodę Jury zdobył Maciej Zieliński. Jego projekt Silenwise, to system monitorujący pracę handlowca. Narzędzie pozwala na szybkie tworzenie ofert i analizę efektów pracy. Publiczność InternetBeta doceniła natomiast prezentowaną przez Marcina Panka (Leia Display System) technologię ekranów holograficznych.

Organizatorem wydarzenia była Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, a współorganizatorem – Grupa Unity.

Media o InternetBeta 2013

wiadomosci.onet.pl
nowiny24.pl
tvp.pl
gazeta.pl
mensis.pl
rzeszow360.pl
nowymarketing.pl
alebank.pl
mmrzeszow.pl
carpatiabiznes.pl
resinet.pl
hej.rzeszow.pl
galicjusz.pl
podkarpackie.naszemiasto.pl