Od 22 do 24 kwietnia 2009 roku odbył się w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie VIII Kongres Public Relations. Oto relacja z drugiego dnia.
„www.ZapytajEkspertow.pl , czyli jak wydłużyć ławkę dla medialnych ekspertów”
„W mediach pojawia się ciągle masa tych samych nazwisk” sygnalizuje Norbert Kilen z On Board PR. To pewna przepaść ,która stanowi niewątpliwy problem dla ekspertów, którzy chcieli by być zaproszeni do wypowiedzi. Z tego powodu powstało innowacyjne pierwsze w Polsce rozwiązanie, jakim jest bezpłatny serwis internetowy do którego dziennikarz, bloger będzie mógł wysłać swoje pytanie, a system wybierze ekspertów, którzy pasują profilem swojej specjalizacji do tematyki danego pytania. Za pośrednictwem tego programu mogą wyrazić swoją opinię, która później trafia do dziennikarza już bez potrzeby autoryzacji. Z drugiej strony, dzięki serwisowi profesjonaliści z różnych branż i PR-owcy mogą zyskać dodatkową szansę na dotarcie do mediów. Jeśli mają apetyt na wypowiedzi w mediach i cytowanie ich opinii – serwis ZapytajEkspertow.pl daje im na to dodatkową szansę. Wszelkie dodatkowe informacje na temat działania serwisu znajdują się pod adresem::www.zapytajeksperow.pl
Mądrzy po szkodzie?
Pyta Marek Wróbel, Prezes Fundacji InternetPR.pl, prezes Neuron APR , porównując czas sprzed koniunktury w roku 2001 z sytuacją dzisiejszą. „Wtedy było ciężko i źle”, po chwili dodając, „ale obecnie, nie należy się aż tak bać”. Przekonuje, że nawet jeśli przychody w branży będą zerowe lub nawet ujemne, to gospodarka jest silniejsza niż w 2001 r., i mamy łatwiejszy dostęp do rynków zagranicznych. W 2001 roku PR był pierwszy na liście do redukcji, byliśmy nisko na drabinie priorytetów, ale dziś jest odwrotnie. Kryzys pokazał, że reputacja dołączyła do twardych parametrów biznesowych, dlatego rola Pr jako narzędzia budowy zaufania rośnie. Nawet jeśli sytuacja będzie trudna Pr, wyjdzie z tego względnie obronną ręką. Różne segmenty branży czują trudną sytuację ,jednak autor prezentacji przewiduje kłopoty dla branż i agencji dziewiczych., gdzie pracownik jest kosztem, a to powoduje łatwość jego zwalniania. Wskazuje również na silniejszą pozycję Pr wobec mediów, widzi w tym drogę uniezależnienia się od mediów, dodając, że musi pojawić się prawdziwe dziennikarstwo internetowe.
Autor: Katarzyna Hil
Zapraszamy do galerii zdjęć, na których można oglądać VIII Kongres PR w obiektywie.
Zapraszamy też na stronę kongresu: www.kongrespr.pl