Marketing interaktywny w swobodnej atmosferze. To idea, która przyświecała organizatorom tego ciekawego spotkania branżowego. Z jednej strony wybitne postacie świata marketingu i Internetu, z drugiej zaś luźna i absolutnie nie "krawatowa" atmosfera. Jak było?

– Nietuzinkowa impreza, wspaniały klimat, a przede wszystkim mnóstwo ciekawych informacji, których nie sposób dowiedzieć się z książek – opisał spotkanie Oskar Kaczorowski, jeden z jego uczestników, na co dzień kierownik Działu Komunikacji Multimedialnej WSIiZ. – Luźna atmosfera, którą obiecywali obiecywali organizatorzy, naprawdę była przez cały czas spotkania, ale to nie rozwodniło ważnych i poważnych informacji – opowiadał inny uczestniki spotkania, Paweł Król. Goście spotkania wychwycili mnóstwo ciekawych wiadomości. – Na Naszej Klasie jest na przykład profil, który ma 500 000 znajomych i żeby wszystkich poinformować o zmianie na tym profilu trzeba postawić dwa dodatkowe serwery – zapamiętał Adam Janusz.

– Tym razem zajmiemy się marketingiem interaktywnym w swobodnej atmosferze – wyjaśniał kilka dni przed spotkaniem jego cel Mateusz Tułecki, organizator. Słowa dotrzymał. Było ciekawie, luźno i twórczo.

Kto był gościem specjalnym tego seminarium? Właściwie powinniśmy napisać "gośćmi"…

Jarosław Sobolewski, który jest Dyrektorem Generalnym w Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska opowie o planach IAB Polska oraz o perspektywach rozwoju branży w 2009 roku. Dzięki temu dowiedzieliśmy się w jakim tempie będzie rosła wartość rynku marketingu internetowego w dobie kryzysu gospodarczego.

Dominik Kaznowski (obecnie Prezes Zarządu Xevin Consulting i pełnomocnik Zarządu ds. Business Development Nasza-Klasa, do X 2008r Dyrektor Marketingu Pionu Internet w Agora S.A.) zdradził trochę szczegółów na temat Naszej-Klasy i opowiedział o nowych trendach w marketingu w sieci.

Eryk Orłowski, czyli Dyrektor Zarządzający i współwłaściciel Komitywa.com (w grupie K2 Internet S.A.) opowiedział o technologiach mobilnych i wykorzystaniu ich w komunikacji marketingowej oraz o rozwiązaniach interaktywnych zorientowanych na użytkownika.

Dawid Szczepaniak, obecnie Creative Director, Partner Pride&Glory Interactive opowiedział o kulisach powstania nowej agencji na polskim rynku, jej planach i kulturze organizacyjnej.

W środowy wieczór, wszyscy goście spotkania odbyli fascynującą podróż po świecie reklamy, marketingu i Internetu. A wszystko to w swobodnej i przyjemnej atmosferze. – W przerwach pomiędzy prezentacjami zaprosiliśmy uczestników do rozmów kuluarowych, a później przenieśliśmy się piętro niżej, czyli do klubu-kręgielni Grand Club.

Ci, którzy przybyli na miejsce spotkania 11 lutego 2009 roku, na pewno nie żałują tego kroku. Dla tych, którzy żałują, mamy zaproszenie na stronę Xraii.pl, by poczytać nieco więcej o tym spotkaniu. Tych, którzy byli też zapraszamy na tę stronę.

Zdjęcia: Adam Janusz