48 godzin programowania, 37 napisanych aplikacji, 70 zjedzonych pizz, 100 puszek napojów energetycznych i „hektolitry” wypitej kawy – tak wyglądał rzeszowski WOWZAPP 2012.

9 listopada 2012 roku punktualnie o 17:00 w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie rozpoczął się dwudobowy maraton tworzenia aplikacji dla systemu Windows 8. Spotkanie rozpoczęło się od prelekcji zaproszonych gości, którzy dawali ważne wskazówki, jak poprawnie tworzyć aplikacje.

Pierwszym prelegentem był przedstawiciel Microsoftu Rafał Madycki. Podzielił się on swoim doświadczeniem. Zwrócił szczególną uwagę na takie elementy jak dotyk w aplikacji czy animacje. Programiści bacznie słuchali rad. W trakcie trwania całego wydarzenia studenci mogli liczyć na pomoc ze strony mówcy.

Jakub Hossa – student partner firmy Microsoft, a zarazem student Politechniki Rzeszowskiej był drugim wykładowcą tego dnia. Tematem jego prezentacji było przechowywanie danych. W szczególności przestrzegał przed złym zapisem materiałów. Hossa urozmaicił swoje wystąpienie poprzez wprowadzenie zabawnych zdjęć do swojej prelekcji.

Po tym wystąpieniu część uczestników przeniosło się do innej sali, aby tam spokojnie wysłuchać ostatniego wykładu prowadzonego przez studenta naszej uczelni Sławomira Szewczyka. Mówił on o technikach projektowania interfejsów w stylu Modern UI. W tym samym czasie programiści mogli uczestniczyć w warsztatach Rafała Madyckiego z Windows Azure lub rozpocząć kodować swoje aplikacje.

Zaangażowanie studentów widać było gołym okiem. Już po kilku godzinach, a dokładnie o 21:51, zaprezentowana została pierwsza aplikacja, którą napisał Andrzej Pytel . Była to popularna gra Sudoku. Pierwsza noc zweryfikowała jednak, że nie wszyscy potrafią wygrać ze zmęczeniem. Dlatego też liczba osób z godziny na godzinę zmniejszała się. Początkowo ilość uczestników przerosła oczekiwania organizatorów, jednak tylko najwytrwalsi zostali do końca. Niewątpliwą w tym pomocą była możliwość skorzystania z konsoli Xbox z sensorem Kinect, co pozwalało na chwilę wytchnienia i zrelaksowania się przy rozmaitych grach i zabawach sportowych.

Już kolejnego dnia studenci mieli okazje pochwalić się postępami w tworzeniu aplikacji. Wśród trzydziestu osób, najlepszy okazał się Krzysztof Rachwał ze swoja grą „Rybki”. W nagrodę otrzymał koszulkę oraz gromkie brawa.

Największym zaskoczeniem okazali się studenci, którzy rozpoczęli wydarzenie z zupełnym brakiem znajomości programowania dla Windows 8. Pokazali oni, że w ciągu niespełna dwóch dób można nauczyć się czegoś od podstaw i dodatkowo napisać dobrą aplikację.

Ostatnia noc okazała się najcięższym sprawdzianem dla wszystkich. Każdy jedynie szukał pretekstu, aby choć na chwilę zmrużyć oko. Ostatecznie tylko dwie osoby wytrzymały bez chwilowej drzemki.

Na zakończenie wydarzenia ponownie przedstawiono wszystkie stworzone aplikacje. Wśród nich znajdowały się zarówno proste jak i bardziej skomplikowane. Efektem dwudobowego wysiłku powstało aż 37 aplikacji, wśród których znalazły się gry, konwertery wartości, czy organizery. Wszystkie te programy zostały zgłoszone do Windows Store, gdzie po przejściu weryfikacji będą dostępne dla użytkowników z całego świata.

Każdy z uczestników otrzymał pamiątkową koszulkę ufundowaną przez organizatorów, którymi byli : Rzeszowska Grupa .NET WSIiZ, Rzeszowska Grupa IT oraz Rzeszowska Grupa .NET. Zadowoleni programiści już zaczęli odliczać czas do kolejnego WOWZAPPA.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z hackathonu, a także materiału wideo dostępnego na kanale You Tube.

Relacja z wydarzenia ukazała się także w portalu Gazeta.pl.