Jak prowadzić biznes w Chinach? Jak poszukuje się dostawców? Jak przygotować się do spotkania z klientami? Jak negocjować z biznesmenami z Chin? Odpowiedzi m.in. na te pytania usłyszymy podczas wykładu otwartego, który zaplanowano na 23 stycznia 2012 roku. Zatytułowany jest on "Biznes w Chinach".

W trakcie wykładu przedstawione zostaną następujące zagadnienia:

  • poszukiwania dostawców, ich analiza i ocena na miejscu w Polsce,
  • wizyta w Chinach, przygotowanie się do spotkania,
  • spotkanie biznesowe – rozmowy i negocjacje.

– W powyższą tematykę wprowadzi słuchaczy Pan Artur Szczypek – Senior Sales Manager w Guangdong Midea oraz konsultant w szerokorozumianej tematyce związanej z wymianą handlową z Chińską Republiką Ludową oraz innymi krajami azjatyckimi. Jest to wyjątkowa okazja dla każdego, kto chciałby rozpocząć handel z Państwem Środka. Przedstawionych zostanie wiele praktycznych porad i wskazówek, które rozwieją wszelkie wątpliwości w zakresie etykiety biznesowej obowiązującej w Chinach – wyjaśnia Natalia Białek, opiekun Koła Naukowego Młodzi Aktywiści Dyplomacji.

Wykład odbędzie się w poniedziałek 23 stycznia 2012 roku o godzinie 10.00 w siedzibie WSIiZ w sali RA 3. Jest to już drugie spotkanie realizowane w ramach cyklu wykładów otwartych poświęconych chińskiej gospodarce.

Pierwszy wykład na temat Chin zorganizowany w grudniu przybliżył nam tematykę historii gospodarczej Chin. – Wykład okazał się zaskakującym i nietypowym z uwagi na fakt, że prowadzący potrafił zarówno przedstawić historię Państwa Środka z punktu widzenia społeczeństwa, jak i władz państwowych – mówi Katarzyna Cierpiał, liderka Koła Naukowego Młodzi Aktywiści Dyplomacji. Sporym urozmaiceniem wykładu była prezentacja zdjęć wykonanych przez Pana Artura Szczypka podczas pobytów w Chinach, a także dyskusja na temat realiów codziennego życia w Państwie Środka. Każdy z uczestników spotkania mógł zapoznać się także z oryginalną Czerwoną książeczką i cytatami Przewodniczącego Mao.

Artur Szczypek od początku kariery zawodowej związany z branżą AGD i importem najpierw jako sprzedawca sprzętów gospodarstwa domowego, następnie organizator transportu kontenerów z artykułami reklamowymi z Chin do
Polski. Po 4 latach rozpoczął współpracę z firmą Zibi jako Brand Manager zegarków i biżuterii. Od 2008 r. w Zelmerze. Jako Kierownik Biura Dostaw Zagranicznych był odpowiedzialny za proces wdrożenia wyrobów produkowanych poza granicami kraju. Przez 3 lata kierował implementacją ponad 300 modeli w kilkudziesięciu kategoriach. Ostatnio był odpowiedzialny za Biuro Rozwoju Dostawców. Obecnie Senior Sales Manager w Guangdong Midea oraz konsultant w szeroko rozumianej tematyce związanej z wymianą handlową z przede wszystkim Chińską Republiką Ludową oraz innymi krajami.