Około 400 uczestników, w tym prawie 100 prelegentów uczestniczyło w kultowej konferencji InternetBeta, organizowanej przez WSIiZ. Poza wystąpieniami polskich i zagranicznych ekspertów branży internetowej, 8 drużyn z całej polski zaprezentowało innowacyjne pomysły na biznes.

– Ta edycja, podobnie, jak poprzednie jest szczególna. Mamy jeszcze ciekawsze tematy i wspaniałych prelegentów. To m.in. takie sławy, jak Paweł Tkaczyk, Yuri Drabent, Mariusz Wesołowski, Roman Łoziński, Krzysztof Sobieszek, Monika Mikowska i Magdalena Dobrowolska-Sagan. Międzynarodowy klimat zapewniają mi.in. Rory Yates (HeathWallace) – podkreśla pomysłodawca i organizator Mateusz Tułecki, Człowiek Polskiego Internetu.

VI edycja InternetBeta to znakomita okazja by przyjrzeć się świeżym trendom i najważniejszym tematom dotyczącym branży internetowej. Paweł Tkaczyk w swoim wystąpieniu pytał prowokacyjnie „Czy t-shirt Dody trzeba wyprać przed sprzedaniem na Allegro?”. O paradoksach usieciowionej podmiotowości mówił Edwin Bendyk. Z kolei Marcin Szeląg próbował odpowiedzieć na pytanie, jak startupy zawładną światem. O bezpieczeństwie w internecie mówił Paweł Konieczny.

– Program jest obszerny. Dziś mamy kilkanaście wystąpień. W jednym miejscu można dowiedzieć się o wielu aspektach nowych technologii i ich wykorzystaniu, a także porozmawiać z uczestnikami. To miejsce na nawiązanie kontaktów biznesowych – podkreśla Mateusz Tułecki.

Konkurs na najlepszy startup
Między prelekcjami zaprezentowało się 8 innowacyjnych pomysłów na biznes, w ramach konkursu Startup Sito. Rozstrzygnięcie odbędzie się ostatniego dnia konferencji (w piątek).

CLIME – sensory CLIME to maleńkie urządzenia zaopatrzone w sensory otoczenia: temperatury, wilgotności, ruchu, jakości powietrza, poziomu CO2, hałasu i ciśnienia. Komunikują się z urządzeniami mobilnymi i komputerami za pomocą technologii Bluetooth. Aplikacja mobilna oprócz odczytu danych powiadamia o zachodzącej zmianie np.: „w pomieszczeniu spadła temperatura – podkręć ogrzewanie, twoje roślinom brakuje wody, zostawiłeś otwarte okno”. W przyszłości urządzenie na podstawie zebranych danych będzie mogło np.: otworzyć okno, gdy powietrze i temperatura będą nieodpowiednie. Produkt skierowany jest do użytkowników smartfonów lub tabletów.

WebDNA.io firmy W33 to aplikacja wspierająca pracę webmasterów, właścicieli stron internetowych i marketerów. Umożliwia szczegółową analizę witryny i analizę jakości linków zewnętrznych oraz dużą skuteczność w wychwytywaniu linków toksycznych. Pozwala to na lepszą optymalizację działań pozycjonerskich, szybkie sprawdzenie rzetelności i kompetencji agencji pozycjonujących, zabezpieczenie przed karami wyszukiwarek oraz automatyzację przeglądania linków.

Sense jest pierwszą aplikacją na świecie dostarczającą spersonalizowane treści. Działa jak przygotowana specjalnie dla nas codzienna gazeta. Z tysięcy stron, blogów oraz social media wybiera najlepsze, najbardziej pasujące do nas artykuły, filmy i wydarzenia.

wooloo.pl firmy The Running Fish (czyli pszczoły do zadań specjalnych) to portal internetowy, który skupia godnych zaufania ludzi (Pracowite Pszczółki), wykonujących zleconą przez innych użytkowników pracę. Wooloo.pl to jedyne miejsce w polskim Internecie, gdzie można zlecić zadania o niskim stopniu specjalizacji. Wykonawcy przechodzą proces weryfikacji. Portal gwarantuje bezpieczeństwo transakcji. Zleceniodawca wpłaca pieniądze do ula, które są wypłacane po wykonaniu zadania. Zleceniodawca otrzymuje sugestię oferty, która najlepiej pasuje do jego zadania.

Happy Bill to platforma online i aplikacja mobilna dla konsumentów do przechowywania paragonów i dla firm – sklepów, które chcą lepiej poznać potrzeby konsumenta oraz statystyki sprzedaży. Happy Bill to rozszerzenie do systemów kasowych obsługujących kasy fiskalne, które wygeneruje paragon online w momencie potwierdzenia zapłaty za zakupy w sklepie stacjonarnym lub sklepie online.

Driiive.com
to platforma dla entuzjastów motoryzacji, głównie do tworzenia wizytówki własnego samochodu, z użyciem profesjonalnych narzędzi. Platforma umożliwia zebranie wszystkich informacji o samochodzie w jednym miejscu (specyfikacja, historia modyfikacji, zdjęcia, video), a następnie podzielenie się profilem online. W Driiive można również zakładać grupy, śledzić użytkowników i wybrane projekty, oceniać profile samochodów oraz tworzyć iwenty motoryzacyjne. Platforma Driiive to ponad 2700 użytkowników z ponad 60 krajów i ponad 2300 profili samochodów.

FASHIONOTE to aplikacja mobilna dla wydawców i czytelników magazynów lifestylowych, przede wszystkim modowych, pozwalająca zapamiętywać i kupować produkty prosto ze strony papierowego czasopisma. W aplikacji została wykorzystana technologia rozpoznawania obrazu, by połączyć świat mediów offline z m-commerce i online. Prowizja ze sprzedaży w sklepie online dokonana dzięki aplikacji. Dedykowane zniżki i akcje promocyjne marek modowych.

LAPPSY firmy inspace.io to aplikacja mobilna i webowa do dzielenia się historią życia (zainteresowaniami, wydarzeniami, refleksjami itp.) w formie wizualnej (na początek animowanych GIF-ów). Cel to stworzenie sieci społecznościowej z całego świata, a w przyszłości przestrzeni dla firm, które chcą budować markę poprzez opowiadane historie. Aplikacja została wyróżniona przez firmę Apple.

Więcej informacji, w tym program można znaleźć na stronie www.internetbeta.pl.

Organizatorem wydarzenia jest Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, a współorganizatorem – Grupa Unity oraz Gazeta.pl