– W ubiegłym miesiącu odwiedziło nas ponad 400 osób, dziennie odbieramy kilkanaście telefonów, i wysyłamy całą masę e-maili z odpowiedziami na zadawane pytania – mówi Aleksandra Łuczków, pracownik Biura Informacji Studenckiej „LINK”. Po wakacyjnej przerwie biuro z dużym rozmachem wznowiło swoją działalność, a chętnych cały czas przybywa.

Liczba osób potrzebujących informacji związanej z funkcjonowaniem poszczególnych działów na Uczelni, a także życia studenckiego cały czas rośnie. Liczba spraw, z którymi każdy z nich musi się zetknąć już na samym początku, często jest przytłaczająca.

– Pytania, z którymi przychodzą do nas młodzi ludzie najczęściej dotyczą spraw organizacyjnych. Studenci chcą wiedzieć, gdzie i do kiedy składać rozmaite podania i wnioski, mnóstwo pytań dotyczy także dokumentacji studenckiej – mówi Khrystyna Mykolayevych z „LINKU”.

Masz problem? Pomożemy Ci rozwiązać go w mgnieniu oka

Dodatkowymi zadaniami Biura Informacji Studenckiej „LINK” jest pomoc w rozwiązywaniu problemów studenta wkraczającego w dorosłe, samodzielne życie. Często zgłaszają się osoby, które poszukują mieszkania, a zadaniem biura jest pomoc w jego znalezieniu.

– Spotkaliśmy się z bardzo żywym zainteresowaniem ze strony studentów. Ludzie chętnie do nas przychodzą, nie boją się pytać bo wiedzą, że będziemy się starali znaleźć rozwiązanie każdego problemu, jaki się pojawi. Nie pozostawimy ich samych sobie – mówi Joanna Dudek, koordynator Biura Informacji Studenckiej „LINK”.

Na pomoc biura mogą liczyć zarówno obecni studenci, jak i absolwenci Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Często przychodzą podzielić się wrażeniami z obrony czy zjazdu absolwentów. Pytają o kolejne imprezy integracyjne, nowości dydaktyczne, staże oraz o pracę.

W tym roku akademickim po praz pierwszy zgłosili się rodzicie naszych żaków. To, o co pytali często dotyczyło sposobów płacenia za czesne, stołówki studenckiej, a także możliwości kontrolowania wyników w nauce swojego syna lub córki. Pierwsze sprawy zostały również skierowane do psychologa i prawnika.

Znajdź koło naukowe odpowiednie dla siebie

24 koła naukowe i 8 organizacji studenckich – to właśnie one czekają na studentów, którzy nie zawsze wiedzą, jak w tym wszystkim się odnaleźć. Chór, zespół pieśni i tańca, radio internetowe, a także magazyn studencki „Pressja”, oprócz tego koła przedsiębiorczości, finansów, grafiki i animacji komputerowej, fotografii, a nawet amatorskiej reżyserii, turystyki i rekreacji konnej – wielu studentów poprzez „LINK” szuka odpowiedniego dla siebie koła naukowego, które będzie rozwijało jego zdolności. Często pracownicy pomagają w wyborze takiego koła, sprawdzają terminy spotkań poszczególnych organizacji, a nawet załatwiają konsultacje z opiekunami grup.

Bez względu na płeć, wiek i kraj pochodzenia – pomagamy!

Biuro jest również świetną pomocą dla studentów z Ukrainy czy Białorusi, którzy mogą tu liczyć na wszelką pomoc – począwszy od załatwiania spraw urzędowych czy formalnych, a skończywszy na kwestiach funkcjonowania Uczelni.
Ale Biuro Informacji Studenckiej służy także innym celom. Studenci mają możliwość spotkać się tutaj z ekspertami z najrozmaitszych dziedzin.

– Nie tak dawno zakładałam działalność gospodarczą i zgłosiłam się do „LINKA” z prośbą o pomoc. Bardzo miło zostałam przyjęta, a pomoc Pań tam pracujących jest nieoceniona. Dzięki nim mogłam pójść na bezpłatne spotkanie z doradcą finansowym, który udzielił mi wszystkich niezbędnych informacji – opowiada Joanna.

Biuro Informacji Studenckiej „LINK” jest stosunkowo młodym biurem, powstałym w kwietniu 2011 roku. Cieszy się ono jednak dużym zainteresowaniem wśród studentów i absolwentów. Pomaga rozwiązywać zarówno te błahe, jak i poważniejsze problemy. Studenci przychodząc do „LINKA” nie odczuwają bariery wieku i chętnie dzielą się swoim problemami. Jak widać, powołanie do istnienia Biura Informacji Studenckiej było strzałem w dziesiątkę. Studenci w coraz szerszym zakresie korzystają z takiej możliwości pomocy.

Jeśli i Ty masz z czymś problem i chciałbyś skorzystać z bezpłatnej pomocy, zgłoś się do biura.
Mieści się ono w pokoju numer 8 w siedzibie WSIiZ przy ul. Sucharskiego 2. Pracownicy biura są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 8:00 do 16:00 i w soboty od 9:00 do 14:00. Możesz także zadzwonić: 17 866 11 88 lub wysłać e-mail: link@wsiz.rzeszow.pl.

zdjęcia: Adam Janusz