Po ekscytującym pierwszym dniu największej i najbardziej cenionej konferencji InternetBeta 2014, organizowanej przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, uczestnicy drugiego dnia nie rozczarowali się programem i prelegentami. Dzień ten minął pod znakiem marketingu, e-commerce i nowych technologii.

Drugi dzień InternetBeta podzielony został na trzy bloki tematyczne. Każdy chętny mógł więc korzystać z tych prezentacji, które najbardziej go ciekawiły.

Blok I – Varia
Dr Arkadiusz Lewicki z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie rozpoczął tę część konferencji wystąpieniem zatytułowanym „Synergia wiedzy i przedsiębiorczości – najlepsze doświadczenia i praktyki”. Sporo miejsca poświęcono także rozwiązaniom sfery publicznej. „Serwis przyjazny obywatelom, czyli jaki powinien być użyteczny serwis urzędowy” – taki był temat wystąpienia Michała Madury z Edisonda. Duże zainteresowanie wzbudziła prezentacja „Abstrachuje to dopiero początek czyli 15 osobowości internetowych, z którymi będziesz chciał współpracować w 2015 roku”. Temat ten omówił Konrad Traczyk z Hash.fm.

Blok II – Marketing
Łukasz Wołek z Eura7 opowiedział o tym, jakie możliwości specjalistom z marketingu, które daje Instagram, a wszystko pod intrygującym tytułem „Hashtagowa rewolucja w fotografii – czyli jakie możliwości marketerom daje Instagram”. Marcin Kordowski z firmy System 3 podał „7 Grzechów głównych agencji SEO i nie tylko”. Wielu uczestników z zaciekawieniem przysłuchiwało się prezentacji Kamila Bargiela z SentiOne, który mówił o niekonwencjonalnych zastosowaniach monitoringu internetu.

Blok III – e-commerce i technologie
Michał Giera z Snapp.pl opowiedział, jak stworzyć aplikację mobilną, która osiągnie sukces, a Michał Pleban z AfterMarket.pl zajął się tematem tego, jak istotne znaczenie już mają i jakie znaczenie w przyszłości będą miały adresy internetowe – wszystko w prezentacji „Domeny internetowe – nieruchomości XXI wieku”. Jedną z najbardziej wyczekiwanych prezentacji wygłosiła Monika Mikowska, autorka słynnego bloga jestem.mobi. Tytuł jej wystąpienia brzmiał „Czego oczy nie widzą tego palec nie używa, czyli kilkanaście porad, jak projektować rozwiązania mobilne”. Prelegentka zachęciła szczególnie kobiety do tego, by zaczęły działań na rynku internetowym. – Dziś światem internetu rządzą głównie mężczyźni, ale warto to zmienić. Dziewczyny też przecież mają kapitalne umiejętności, pomysły i głowę na karku, a tak naprawdę w tym świecie głównie to się liczy. Warto zacząć już na studiach. Ja na przykład od drugiego roku studiów pracowałam, i teraz w wieku trzydziestu lat mam za sobą dziesięć lat doświadczenia, co w branży internetowej jest bardzo dużym zapleczem doświadczeń. Dziewczyny! Działajcie! – zachęca Monika Mikowska.

Więcej informacji, w tym program można znaleźć na stronie www.internetbeta.pl.

Organizatorem wydarzenia jest Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w
Rzeszowie, a współorganizatorem – Grupa Unity oraz Gazeta.pl

Zobacz relację z pierwszego dnia konferencji InternetBeta.
Zobacz relację o tym, jak InternetBeta wspiera innowacyjne biznesy.