W dniach 27-30 czerwca oraz 17-20 lipca odbyły się bezpłatne warsztaty „Zawód: Media Master” dedykowane uczniom szkół średnich. Pilotażową edycję warsztatów zorganizowała Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

Uczestnicy spotkania zgłębiali tajniki współczesnych mediów, poznali ich specyfikę oraz funkcjonowanie w dzisiejszym świecie. Zagadnienia teoretyczne wsparte były praktycznymi przykładami dotyczącymi komunikowania się za pomocą różnorodnych środków masowego przekazu.

Dzięki warsztatom wiem, że nowe media wcale nie są takie trudne w obsłudze, jakby się mogło wydawać. Co więcej-to świetna zabawa! Przez te kilka dni miałam okazję nauczyć się wielu nowych rzeczy. Mam też pewność, że kierunki takie jak dziennikarstwo to zdecydowanie "moja bajka" – mówi Julia, uczestniczka warsztatów. Mnie warsztaty dały spory kawałek konkretnej wiedzy i energię do działania – dodaje Łukasz.

Na zajęciach „Webwriting i redagowanie tekstów” uczestnicy dowiedzieli się m.in.: jaka jest struktura tekstów prasowych, na czym polega zasada „odwróconej piramidy” i czym różnią się teksty dziennikarskie od marketingowych. Zastanawiali się również nad tym jak czytają Internauci i spróbowali własnych sił w tworzeniu autorskich tekstów. Następnie podczas kolejnego etapu pod nazwą „Storytelling” poznali zależność jaka zachodzi pomiędzy dobrą opowieścią, a marką. Wielkim entuzjazmem ze strony młodzieży cieszyły się warsztaty video i praca z mikrofonem. Każdy miał okazję zapoznać się ze sprzętem, nagrać własny materiał i zaprezentować go przed innymi. Dodatkowo ćwiczyli dykcję, intonację, oddychanie przeponowe, a także nagrywanie i odtwarzanie swojego głosu.

Podczas warsztatów „Zawód: Media Master” mieliśmy przyjemność spotkać się z ambitną i kreatywną młodzieżą. Uczestnicy w 100% skorzystali z wiedzy i doświadczenia prowadzących – stworzyli m.in. swoje autorskie teksty i materiał video, pracowali również nad koncepcją reklamy – mówi Agata Warywoda ze WSIiZ, odpowiedzialna za organizację warsztatów. Niektórzy z nich będą rozwijać swój potencjał podczas studiów Media cyfrowe i komunikacja wizerunkowa – dodaje.

Udział w warsztatach wzięli uczniowie oraz maturzyści szkół ponadgimnazjalnych z województwa podkarpackiego i małopolskiego. Zajęcia prowadzili eksperci i naukowcy związani ze współczesnymi mediami, a także zawodowo zajmujący się dziennikarstwem.

Zajęcia praktyczne ze specjalistami z zakresu nowych mediów dały młodym ludziom szansę sprawdzenia swojego potencjału i zdobycia nowej wiedzy. Warsztaty „Zawód: Media Master” to namiastka możliwości WSIiZ w kształceniu na kierunku Media cyfrowe i komunikacja wizerunkowa, którego celem jest edukacja specjalistów ds. nowych mediów, m.in. w zakresie dziennikarstwa czy kształtowania wizerunku firm i osób – dodaje dr Iwona Leonowicz-Bukała, Prodziekan Wydziału Administracji i Nauk Społecznych ds. kierunków Media cyfrowe i komunikacja wizerunkowa.

Galeria