Jeśli Ty też nie lubisz, kiedy ciekawe bloki reklamowe przerywane są nudnymi filmami, to żałuj jeśli tam nie byłeś! W piątek, 22 maja 2009 roku o godzinie 18:00 rozpoczęła się pierwsza edycja przeglądu reklam „Respot – połykamy reklamy”, organizowanego w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, przez jej studentów. Oprócz filmów reklamowych do 'połknięcia’, ekspert – Marcin Machura – przedstawił przepis, jak uczynić je genialnymi.

„Tym przepisem może okazać się zaangażowanie sławnych aktorów czy reżyserów, co obserwujemy także w Polsce. Produkcja reklam jest ważną częścią branży kinowej i dlatego zapraszamy też miłośników filmu, którzy dostrzegą artystyczną stronę produkcji, nieraz wartych miliony dolarów.” – powiedziała Paulina Surowiec, koordynatorka Respotu.

W kilku kęsach
Tym razem reklamodawcy nie zapłacili za pierwsze miejsce w bloku, a spoty ułożone były tematycznie. W kolejnych częściach imprezy, pojawiały się porcje, dotyczące kolejno: napojów, samochodów, jedzenia, podróży, urody, domu, ogrodu i pupilów, zdrowia – farmaceutyków, a na deser będą oczywiście słodycze. W przerwach, dodatkowo film o Stereotypach Kobiet w Reklamie i muzyka z najsłynniejszych spotów.

Dzielą się pasją
Imprezę zorganizowali studenci WSIZ, zrzeszeni w Internetowym Kole Studenckim 'X’ i Marketingowym Forum Naukowym, którym bliski jest temat przeglądu. „Często przesyłamy sobie adresy zamieszczonych w Internecie filmików i dyskutujemy o kampaniach – ich skuteczności, co nam się w nich podoba, co nie. Respot, to świetna okazja, aby podzielić się tą pasją z innymi.” – powiedział Krzysztof Tańcula, prezes koła XIKS, copywriter-freelancer.

Dochód z przeglądu przeznaczony został na rzecz Fundacji Podkarpackie Hospicjum dla Dzieci.

Więcej informacji (w tym szczegółowy program) na stronie internetowej: www.respot.pl.