Studenci Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie zajęli II i III miejsce w konkursie "Innowator Podkarpacia 2008".

Konkurs zorganizowany został przez Rzeszowską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A., Politechnikę Rzeszowską im. I. Łukasiewicza, Stowarzyszenie Dolina Lotnicza i Stowarzyszenie na rzecz Innowacyjności i Transferu Technologii „HORYZONTY”. Celem Konkursu jest promocja innowacyjności w działalności gospodarczej, wspieranie rozwoju firm poprzez promowanie przedsiębiorstw wdrażających innowacyjne rozwiązania, poprawa wizerunku regionu i jego firm poprzez promocję dobrych przykładów oraz zachęcanie firm do poszukiwania nowych rozwiązań technologicznych, wprowadzania stosownych zmian w wewnętrznej organizacji pracy i podejmowania szkoleń w tym zakresie.

Czym zwróciły uwagę Jury prace naszych studentów?

II MIEJSCE – MATEUSZ RYŻOWICZ za projekt „Winnice”.

Opis projektu:

Projekt dotyczy utworzenia gospodarstwa winiarskiego z winnicą, piwnicą produkcyjną i zabudowaniami umożliwiającymi świadczenie usług enoturystycznych.
Po doborze odpowiednich odmian winorośli w winnicy będą rosły winogrona na pozyskanie wina: białego, czerwonego – oba wytrawne i półwytrawne oraz słodkiego. W gospodarstwie będą oferowane usługi takie jak: zwiedzania winnicy, piwnicy produkcyjnej oraz komentowane degustacje win. Gościom będą oferowane wygodne i powszechne usługi typu bad&breakfast o dobrym standardzie. Przedsiębiorstwo o takim charakterze będzie raczej rodzinnym interesem.
Innowacyjnością w gospodarstwie będzie oprowadzanie wycieczek zorganizowanych (10-15 osób) po winnicy i pomieszczeniach zakończone degustacją win. Dodatkowo w miarę rosnącego zainteresowania i ewentualnego zapotrzebowania będą organizowane kursy amatorskiej uprawy winorośli i domowego wyrobu wina.

III MIEJSCE – KAROLINA LEŚNIAK za projekt „Infobroking”.

Opis projektu:

Projekt dotyczy utworzenia firmy zajmującej się „handlem” informacją. Firmy takie w Polsce są mało popularne, aczkolwiek popyt na informację jest duży. Celem firmy byłoby nawiązanie współpracy z jedną bądź wieloma firmami infobrokerskimi, w celu zdobycia większych umiejętności oraz niezbędnego doświadczenia oraz nawiązanie współpracy z firmami PR oraz z instytucjami, np. ze stowarzyszeniem Dolina Lotnicza. W perspektywie nastąpiłoby rozszerzenie działalności na rynki wschodnie i zachodnie. Firma pozyskiwałaby informacje za pośrednictwem: bazy danych, bibliotek, czytelni, materiałów własnych, informacji zaczerpnięte „u źródła”, sieci Internetowej. Informacje będą pozyskiwane zgodnie z prawem i normami moralnymi.
Innowacyjność firmy opiera się na informacji jako podstawie działalności gospodarczej, profilowaniu informacji do potrzeb klienta, korzystaniu z najnowocześniejszych narzędzi wyszukiwania informacji, infobrokingu – jako działalność innowacyjnej w Polsce.

Naszym studentom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!