24 września 2009 roku rozpoczął się drugi dzień konferencji InternetBeta 2009. Spotkanie już zostało okrzyknięte wydarzeniem roku branży internetowej.

Wszystko ruszyło po godzinie 10:00. W odróżnieniu od dnia pierwszego, w którym wszystko działo się w jednej sali, drugi dzień konferencji tworzą trzy równolegle trwające sesje. Ich szczegółowy program zawarty jest na stronie internetowej konferencji.

Sesja pierwsza rozpoczęła się tuż po godzinie 10:00 prezentacją Kazimierza Krzysztofka z Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Warszawie: "Świat w wersji Beta czyli cała władza w ręce sieciowego ludu". Równolegle słuchać można było Artura Kurasińskiego z Revolver Interactive: „Polska Dolina Krzemowa – utopia czy konieczność?” oraz Piotra Długiego z Cafe News SA w prezentacji „Program lojalnościowy dla mediów – czyli jak zwiększyć czytelnictwo w Internecie”.

Po tej dawce ciekawych wiadomości przyszedł czas na legendę medioznastwa i dziennikarstwa, z którymi Internet ma wiele wspólnego. Na scenie pojawił się prof. Tomasz Goban-Klass. Wygłosił on prelekcję „Internet jako paradoks”. – Podstawowa różnica między blogerem a felietonistą jest taka, że bloger nie musi się starać o akceptacje kolegium redakcyjnego – powiedział. – Internet jest dla badaczy tym, czym dziobak jest dla biologów. Bardzo trudno go sklasyfikować, ale w żadnym razie nie można zignorować jego istnienia – podsumował. W salach obok w tym samym czasie słuchaliśmy Rafała Hana z Han Bright: „Innowacyjne projekty internetowe dla dzieci 2-9 lat na przykładzie Ciufcia.pl” oraz Michała Olszewskiego z Agory, w ust którego usłyszeliśmy prezentację: „Forum ze 100 mln wpisów – ocean chamstwa czy oaza wolnego słowa?”.

Na konferencyjnej scenie pojawili się także Bogusław Kwarciak z OpusB i UJ z prezentacją: „Jak Homo Sapiens został przygotowany do weryfikacji informacji w sieci www”, Agnieszka Karp z CzasDzieci.pl: „Dziecko w Internecie – profil, etyka, skuteczna promocja” oraz Urszula Kandefer z Ideo z prezentację „SERM – czyli jak ludzie mogą zadbać o swój wizerunek w wyszukiwarkach”.

Po przerwie na kawę, przyszła pora na kolejne prezentacje. Mariusz Wesołowski z Allegro wygłosił prezentację: „Społeczność w sieć uwikłana”. Równolegle Rafał Styczeń z IIF SA zaprezentował temat: „Inwestowanie w Internecie – wróżenie z fusów czy przemyślane decyzje”, a Michał Banaszewski oraz Michał Kasperczyk z Opcom: „Wszystko co chciałbyś wiedzieć o social media".

Później sceną zawładnął Marcin Jagodziński z GG Network SA. Usłyszeliśmy prezentację: „Tu i teraz: Real-Time Web”. W tym samym czasie uczestnicy konferencji słuchali prezentacji Małgorzaty Naglak z PARP: „Dot@cje dla e-biznesu” oraz Michała Białka z Wykop.pl: „Efekt wykopu, czyli selekcja treści w Internecie”.

Ostatnia przed obiadem seria prezentacji należała do jednej z najbardziej znanych badaczek Internetu Marty Klimowicz z Biznes 2.0: „Co w Internecie znaleźliby klasycy socjologii?”, Arkadiusza Hajduka z Smavy: „Pożyczki między ludźmi – jak to się robi?” oraz Pawła Loedl’a z Imago Public Relations: „PR a Twitter i Blip – nowy model relacji z mediami i bezpośredniej komunikacji z klientami”.

Po obiedzie konferencja wystartowała ponownie. Dominik Batorski z Uniwersytetu Warszawskiego przedstawił "Trendy w korzystaniu z Internetu i jego konsekwencje dla użytkowników. Diagnoza 2003-2009". – "Duży wzrost użytkowników internetu można zauważyć na wsi" – powiedział. Tomasz Karwatka z Idecato zajął się zaś tematem: „eCommerce. Nowe i stare kanały sprzedaży”. W trzeciej sali Przemysław Włodarski, Leszek Wolany z Hyperhouse of Media podjęli temat: „Synergia mediów, czyli jak efektywnie wykorzystać Search Engine Marketing. Aktualne trendy”.

Po tej serii wystąpień przyszedł czas na Arvinda Juneja z GoldenLine, który przedstawił prezentację: „Aspołeczne web 2.0, czyli jak łatwo można zmarnować potencjał social media”. Równolegle w drugiej sali przemawiał Marcin Bosacki z InPost na temat: „Projekt 01 – doświadczenia z pre-launchu usługi Paczkomaty 24/7”. W trzeciej zaś sali gościli Julia Krysztofiak-Szopa z AdTaily oraz Michał Olszewski z Gazeta.pl, a zajęli się tematem „Serwisie! Podziel się wynagrodzeniem z ludźmi, którzy Cię tworzą”. Ostatnie przed przerwą kawową prezentacje to wystąpienia Jakuba Filipowskiego i Adama Zygadlewicza z firmyNetguru: „Narzędzia Web 2.0 jako broń masowego społecznego uświadamiania”, Szymona Szymczyka z Empathy Interactive: „Nowoczesne aplikacje sieciowe – narzędzia usprawniające komunikację organizacji” oraz Pawła Sali z Freshmail: „E-mail marketing – najważniejsze trendy i sposoby wykorzystania”

Po przerwie kawowej ostatnie prezentacje drugiego dnia konferencji. W pierwszej sali przedstawili je Grzegorz Skuza z Agencji Reklamy Eura7: „Biznes – Nauka – Polityka: co może je łączyć w Internecie?”, Tomasz Sawicki z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie: „Systemowa rewolucja social media” oraz duet Barbara Przywara, Paweł Przywara z Wyższa Szkołą Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie: „Między IV a V władzą – dziennikarze a blogerzy”.

Sala druga to wystąpienia Michała A. Chrzanowskiego oraz Ewy Sobuli z INQUISIO: „Zaufanie w handlu internetowym”, Moniki Rosińskiej z Empathy Interactive: „Czy twój system jest bezpieczny?” oraz przedstawiciela WSIiZ w Rzeszowie, Daniela Jachyry: „Co by było, gdyby Internetu nie było?”.

W trzeciej sali na uczestników konferencji czekały wystąpienia Jacka Opalucha z K2 internet S.A.: „Sieć designu, design sieci. Użytkownik kontra projektant”, Eryka Orłowskiego z Offline: „Projektowanie perswazyjne, czyli sztuka wpływu na decyzje” oraz Dominika Warteckiego z DotPR: „Wizerunek w sieci, czyli druga twarz Twojej marki…”

Po całym dniu, nasączonym wręcz internetową wiedzą, przyszła pora, by odpocząć. W jednym z najpiękniejszych kampusów w Polsce, w Centrum Turystyki i Rekreacji WSIiZ w Kielnarowej wszyscy uczestnicy konferencji mogli skorzystać z imprezy plenerowej w Tabernie pod Sosnami. W programie znalazły się: grill, regionalna kuchnia, tańce z ogniem, kobiecy chór Widymo, bębny z WaDaDa, park linowy. Ciekawe, jak po takim dniu uczestnicy konferencji będą mieć siły na zabawę, a po takiej zabawie na jutrzejszy dzień konferencji.