"Na pewno nie odeślemy Cię z kwitkiem" – tak brzmiały zapewnienia pracowników Biura Informacji Studenckiej „LINK”, które powstało na naszej Uczelni w kwietniu 2011 roku. Biuro miało służyć studentom wszechstronną pomocą w kwestiach związanych ze studiami. Ale nie tylko. Takie były plany – jak wygląda rzeczywistość? Postanowiliśmy to sprawdzić.

– Spotkaliśmy się z bardzo żywym zainteresowaniem ze strony studentów. Otrzymujemy dziesiątki maili, setki telefonów, nie brakuje też osobistych wizyt – mówi Joanna Dudek, koordynator Biura Informacji Studenckiej „LINK”.
Pytania najczęściej dotyczą spraw organizacyjnych. Studenci chcą wiedzieć, gdzie i do kiedy składać rozmaite podania i wnioski; mnóstwo pytań dotyczy także dokumentacji studenckiej.

– Zgłaszają się do nas też osoby, które chciałyby wynająć studentom mieszkanie, jesteśmy więc także „pośrednikiem mieszkaniowym”, a oferty udostępniamy chętnym. Często jest też odwrotnie, zjawia się u nas student, który poszukuje mieszkania, a my pomagamy mu w jego znalezieniu – wyjaśnia Aleksandra Łuczków z „LINK”a.

Wielu studentów poprzez „LINK” szuka także dla siebie koła naukowego najbardziej odpowiadającego predyspozycjom i zdolnościom. Pracownicy często pomagają w wyborze takiego koła, sprawdzają terminy spotkań poszczególnych organizacji, a nawet załatwiają konsultacje z opiekunami grup.

Ale Biuro Informacji Studenckiej służy także innym celom. Studenci mają możliwość spotkać się tutaj z ekspertami z potrzebnych im dziedzin.

– Jedna ze studentek zakłada własną działalność gospodarczą i zgłosiła się do nas z prośbą o pomoc. Zorganizowaliśmy dla niej bezpłatne spotkanie z doradcą finansowym, który udzielił niezbędnych informacji. Innym razem potrzebna była pomoc psychologa. Załatwialiśmy także w szpitalu formalności związane z przyjęciem naszej studentki, która złamała nogę. Poinformowaliśmy także o możliwości rehabilitacji w uczelnianej klinice REH-MEDIQ – opowiada Joanna Dudek.

Biuro jest także świetną pomocą dla studentów z Ukrainy czy Białorusi, którzy mogą tu liczyć na wszelką pomoc – począwszy od załatwiania spraw urzędowych czy formalnych, a na kwestiach funkcjonowania na Uczelni kończąc.

– W tym krótkim czasie, jaki minął od powstania biura załatwiliśmy ponad 40 – nie zawsze prostych – spraw. Nie liczymy tu oczywiście setek telefonów czy maili, gdzie często wystarczy po prostu udzielić krótkiej informacji – mówi Joanna Dudek.
Jak widać, powołanie do istnienia Biura Informacji Studenckiej „LINK” było strzałem w dziesiątkę. Studenci w coraz szerszym zakresie korzystają z takiej możliwości pomocy.

Jeśli i Ty masz z czymś problem i chciałbyś skorzystać z bezpłatnej pomocy, zgłoś się do biura. Mieści się ono w pokoju numer 8 w siedzibie WSIiZ przy ul. Sucharskiego 2. Pracownicy biura są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 8:00 do 16:00 i w soboty od 9:00 do 14:00. Możesz także zadzwonić: 17 866 11 88.