W Centrum Edukacji Międzynarodowej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Kielnarowej trwa jedna z największych konferencji branży internetowych w Polsce. W tym roku Internet Beta obchodzi jubileusz. Za nami drugi dzień prelekcji.


Zdjęcia: Piotr Kordyś

Po intensywnym pierwszym dniu wykładów i spotkań oraz udanym afterparty w rzeszowskim Klubie LUKR, kilkuset uczestników tegorocznej edycji Bety wzięło udział w kolejnych kilkudziesięciu prelekcjach oraz warsztatach biznesowych.

– Dzisiejszy dzień obfitował w wybitne prezentacje – podkreśla Mateusz Tułecki, główny organizator merytoryczny konferencji. – Poziom jest jeszcze wyższy niż oczekiwaliśmy. Jestem bardzo zadowolony – atmosfera jest fantastyczna – dodaje z entuzjazmem opowiadając o kolejnych prelegentach.

Duża scena

Do niezwykłych wystąpień Tułecki zaliczył m.in. wykład Adriana Furmana. – Jest to osoba ze znaczną niepełnosprawnością, która wspaniale rozwija swoje biznesy i zaraża energią innych. Spośród prelegentów warto wspomnieć także rozpoczynającego na głównej auli Tomasza Brzostkowskiego, założyciela Browaru Brodacz, który opowiadał o nowinkach technologicznych w branży piwowarskiej.
W pierwszej części dnia wystąpił także Filip Werstler, znany trener wystąpień publicznych i sztuki efektywnej komunikacji. Swoje umiejętności zdobywał szkoląc się u trenerów światowej klasy jak Robert Cialdini czy Andy Harrington, a także od polskich specjalistów – jak Rafał Daniluk czy Magdalena Petryniak. Na koncie ma przeszkolenie ponad 6000 osób w ciągu 650 dni szkoleniowych w całej Polsce. Werstler w wykładzie na temat „Sztuki bycia nieidealnym w biznesie” przekonywał, że wady i niedoskonałości nie są przeszkodą w tym, aby odnieść sukces w biznesie. – Moment kiedy odpuszczamy to moment zwątpienia, ale jeżeli go przetrwamy to czeka nas sukces – przekonywał uczestników Bety.
Na głównej scenie można było także zobaczyć i usłyszeć Grzegorza Miłkowskiego z krakowskiej agencji Content House, jednocześnie partnera Internet Beta.

Sesje tematyczne

Podczas drugiego dnia konferencji wystąpienia odbywały się w trzech salach, co obrazuje jak wielu prelegentów przybyło na tegoroczną edycję. Na jednej z nich wystąpił Krzysztof Wroński. W swojej prelekcji ukazał nowe możliwości i perspektywy jakie proponuje Google. Przede wszystkim zmieniono Google AdWords na Google Ads, co według prelegenta w kontekście nazwy może być mylące. Co więcej, wprowadzono więcej contentu i możliwości związanych z wpisywaniem treści kampanii. Okazuje się jednak, że to nie będą jedyne zmiany. Google chce wprowadzić nowe możliwości również m.in. z zakresu kampanii shopping, Auto – optimized landing pages, czy Smart Campaigns. Na zakończenie prelegent zauważył jedną istotną rzecz – Możemy już śmiało powiedzieć o końcówce roku mobile, a głośno mówić o początkach Machine Learning.

Po południu na jednym z paneli zagościł Andrzej Gruszka, specjalista z dziedziny komunikacji marketingowej. W swoim wystąpieniu ukazał problem z jakim mierzy się współcześnie Public relations. Zauważył, że część osób z branży zatrzymała się na 2008 roku, podczas gdy współcześnie istnieje wiele nowych narzędzi, które ułatwiają komunikacje przykładowo z mediami. – to paradoks, ale PR ma słaby PR – komentował prelegent. Warto więc budować wiarygodność w kontakcie z mediami i zmienić sposób kreowania treści z „do” na „ dla” personalizując w ten sposób komunikaty. Dziennikarze potrzebują contentu, który zwróci ich uwagę, będzie dla nich dostosowany.

Nie tylko wykłady

Drugiego dnia odbyły się także warsztaty – na temat roli influencerów i YouTube w promocji miast i regionów, prowadzony przez Kamila Bolka.

Warto wspomnieć, że drugiego Internet Bety Kielnarową odwiedziło mobilne studio Polskiego Radia Rzeszów, które konferencji poświęciło swoją przedpołudniową audycję „Tu i teraz”.

Beta X kończy się w piątek 21 września.