„Zagrajmy w marketing” – takie zaproszenie skierował Wojciech Szymański do uczestników szkolenia, które odbyło się 10 grudnia w siedzibie Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Głównym tematem spotkania było wykorzystanie contentu w promocji firmy.

Wojciech Szymański pierwsze kroki w branży internetowej stawiał w 2000 roku. Obecnie jest prezesem zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force oraz dyrektorem działu marketingu internetowego w agencji interaktywnej Ideo. Życie zawodowe związał również z pracą analityka, doradcy i szkoleniowca. Wraz z Magdaleną Tobiasz wydał książkę pt. „Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści”. Podczas spotkania prowadzący podzielił się swoją wiedzą i doświadczeniem, przede wszystkim ze studentami, bo to oni stanowili większość wśród zgromadzonych na sali.

Okazało się, że content jest wszędzie i wykorzystują go wszyscy. Ze względu na mnogość publikowanych przekazów, szczególnie ważne jest wzbudzanie zaufania odbiorców i budowanie własnego autorytetu. Należy również pamiętać, że najważniejsza nie jest treść, liczy się bowiem sprzedaż i dystrybucja. Dobry content może istnieć bardzo długo i długo generować przychody. Istotne jest ilu klientów i w jakim czasie go „kupi”. „Stworzenie planu contentu jest łatwe, ale sztuką jest przyciągnięcie do niego ludzi. Musimy mieć odbiorców, bez tego tworzenie nie ma sensu.” – mówił Szymański na temat dystrybucji.

Podczas spotkania rozmawiano także o customer journey, czyli mapie podróży potencjalnego klienta. Stworzenie takiej wizualizacji to proces złożony. Zaczyna się od określenia grup docelowych – duży zbiór odbiorców dzielimy na coraz mniejsze i uszczegóławiamy. „To trudny etap, który rodzi wiele pytań. Musimy na nie odpowiedzieć, jeśli chcemy trafnie zdefiniować odbiorcę”. Później należy stworzyć persony, czyli sylwetki klientów. W zależności do jakiej osoby kierujemy treści, marketing może bardzo się różnić. Jeśli znamy odbiorców, wiemy, co powinniśmy im dostarczać, potrafimy im pomóc i stajemy się w ich oczach ekspertami.

Zaproszony gość poruszył również temat touch pointów i lejka sprzedażowego. Mówił o pracy nad KPI, czyli celami operacyjnymi, wskaźnikami sukcesu. Dyskutowano o narzędziach, takich jak blog, e-book, materiały wideo, webinaria. Wojciech Szymański wspomniał również o najpopularniejszych wyszukiwarkach w Polsce, kluczowych frazach wpisywanych podczas wyszukiwania oraz pozycjonowaniu. Osoby aktywne miały okazję do wygrania książki. Była również możliwość zadania pytań. Spotkanie trwało półtorej godziny. Po wyjściu na pewno każdy uczestnik już wie, że przyciągnięcie użytkownika contentem to dopiero początek, a zatrzymanie go na dłużej to prawdziwe wyzwanie.

 

Autor: Sylwia Buksa
Artykuł ukazał się na łamach magazynu: intro.media