– Cieszy mnie fakt, że Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie jest organizatorem takiego wydarzenia jak konferencja InternetBeta. Była to już siódma edycja multidyscyplinarnej konferencji o internecie, nowych technologiach i innowacji – mówi dr Maciej Ulita, Dyrektor Biura Prasowego WSIiZ.

Na scenie wystąpili m.in. Paweł Tkaczyk, Mariusz Wesołowski, Roman Łoziński, Szymon Szymczyk, ks. Jacek Stryczek, Paweł SalaAbstrachujeTV. Nad całością czuwał Mateusz Tułecki, pomysłodawca i twórca InternetBety.

InternetBeta 2015

Kampus WSIiZ w Kielnarowej opanowali inwestorzy, startupowcy, twórcy innowacyjnych projektów internetowych, przedstawiciele najważniejszych agencji reklamowych, digitalowych, managerzy i właściciele zarządzający największymi serwisami i sklepami internetowymi, socjologowie i psycholodzy.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się nie tylko wykłady wspomnianych już "gwiazd" internetu. Na uwagę zasługują m.in. warsztaty "Megatrendy – jak małe startupy mogą rozwiązywać wielkie problemy biznesowe".

– W trakcie warsztatu wspólnie zastanawialiśmy się nad alternatywnymi rozwiązaniami problemów biznesowych, z którymi zetknąłem się w kontaktach z klientami. Każdy z przypadków jest związany z realnym zjawiskiem, określanym jako "Megatrend". Mówiłem jak przygotować dużą organizację do absorpcji nowego rodzaju pracowników – pokolenia Y, które jest pierwszym pokoleniem urodzonym w cyfrowej rzeczywistości. Drugim wątkiem była I-migracja – czy i jak technologie internetowe może rozwiązać problem imigrantów w Europie. Po trzecie, poruszyłem temat gamifikacji czy gryfikacji – czy jest możliwe wykorzystanie mechaniki gier komputerowych do rozwiązywania realnych problemów biznesowych na przykładzie odnawialnych źródeł energii – mówi Maciej Czyż.

Paweł Sala, Dyrektor Zarządzający FreshMail, zajął się tematem "Digital Diet – jak zapanować nad całą tą technologią i nie zatracić Siebie". Zwrócił uwagę na problem większości firm – zbyt dużą ilość e-maili. Podał prostą receptę na to, by z jednej strony każdą wiadomość traktować poważnie i w miarę szybko na nią odpowiadać, a jednocześnie by maile nie dezorganizowały dnia pracy. – Nie odpowiadaj na maile od razu kiedy przychodzą. Poczekaj do końca dnia, zobacz, ile ich jest, i zaplanuj odpowiednią ilość czasu w dniu kolejnym. Wówczas odpowiedz na każdy z nich po kolei. Dzięki temu przez cały dzień możesz pracować nie rozpraszając się nadchodzącymi e-mailami. Rób tak codziennie a zobaczysz, ile czasu zaoszczędzisz i ile pracy więcej wykonasz – powiedział Paweł Sala podczas prezentacji.

Podczas konferencji swoje prezentacje przedstawiło ponad 100 prelegentów.

– 7 lat temu mało kto wierzył, że uda się zorganizować dużą imprezę w Rzeszowie. Jednak to lokalizacja jest jednym z mocniejszych punktów imprezy. Tutaj każdy przyjeżdża, żeby być, uczestniczyć w konferencji. Nie ucieka pomiędzy prelekcjami na spotkanie biznesowe – komentuje Mateusz Tułecki.

– Przez te 7 lat udało nam się mocno ewoluować i pójść do przodu zarówno pod względem organizacyjnym jak i merytorycznym. Tegoroczna edycja jest o tyle wyjątkowa, że zmieniliśmy zupełnie identyfikację wizualną, która lepiej oddaje to co się dzieje w trakcie 3 dni. Beta w tym roku będzie jeszcze ciekawsza i atrakcyjniejsza dla uczestników, myślę, że każdego czymś zaskoczymy – dodaje Tułecki.

Różnorodność i wszechstronność to jedne z określeń, które idealnie pasują do charakteru tej konferencji. Wśród prelegentów co roku są najważniejsze osoby związane z internetem w Polsce, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami. W tegorocznej edycji na scenie wystąpili m.in. Artur Kurasiński, CEO Muse, Radosław Brzuska, CIO Dentsu Aegis Network Polska, Joanna Glogaza, Style Digger, Adam Jesionkiewicz, CEO Infinity, Paulina Wardęga, VP of Business Development Pixers, Joanna Drabent, CEO Prowly, Bartłomiej Gola, Managing Partner speedUp Group, Karol Paciorek, twórca programu KWTW – Kto Wie Ten Wie oraz wielu innych.

W trakcie konferencji nie brakowało licznych atrakcji sprzyjających integracji i networkingowi. Fireshow, turniej w żywe piłkarzyki, sumo, rodeo, imprezy taneczne, park linowy to tylko niektóre z nich.

– Jestem wyczerpany, zmęczony i mam dość, jak po każdej InternetBecie, bo to naprawdę duże wydarzenie wymagające od organizatorów ogromnego zaangażowania, często przekraczającego ludzkie możliwości, ale za tydzień na pewno zacznę myśleć o kolejnej edycji. Beta uzależnia – podsumowuje Mateusz Tułecki.

Organizatorem konferencji jest Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

Zobacz zdjęcia:
Dzień 1
Dzień 2
Dzień 3

Zobacz film:
InternetBeta 2015


Partnerami tego wydarzenia są m.in. Dentsu Aegis Network Polska, Hypermedia linked by Isobar – partner technologiczny, Miasto Rzeszów oraz Województwo Podkarpackie.

Sponsorami zostali m.in. PwC, GO.pl, Raben, New Balance, Data Space, Coffee Desk.

Patronat medialny objęły m.in.: Interia, Marketer+, Brief, MediaFun, Marketing przy kawie, Gazeta Codzienna NOWINY, nowiny24.pl.

Dowiedz się więcej