Już po raz szósty Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie jest organizatorem największej i najbardziej cenionej konferencji dotyczącej internetu – InternetBeta. 10 września 2014 roku na scenie Centrum Edukacji Międzynarodowej WSIiZ zagościli praktycy, którzy na rozwój internetu mają największy wpływ.

„Czy t-shirt Dody trzeba wyprać przed sprzedaniem na Allegro?”. To temat prezentacji, która otworzyła tegoroczną konferencję InternetBeta. Zajął się nim Paweł Tkaczyk, właściciel firmy MIDEA, ekspert nowoczesnego brandingu, praktyk social media, od ponad 10 lat pomaga firmom tworzyć silne marki dla ich produktów i usług. Jest autorem dwóch bestsellerowych książek marketingowych: „Zakamarki marki” oraz „Grywalizacja”. Paweł Tkaczyk opowiedział uczestnikom konferencji o tym, jakie znaczenie ma prawda, m.in. w marketingu internetowym i na ile wierzyć informacjom zawartym w opisach produktów. Odniósł się także do samej konferencji. – Nie wyobrażam sobie nie być na tym wydarzeniu. To nie jest „jakaś” konferencja na „jakiś” temat. To jest InternetBeta – najważniejsza konferencja o internecie w Polsce – powiedział Paweł Tkaczyk.

Piotr Konieczny z serwisu niebezpiecznik.pl opowiedział uczestnikom konferencji o tym, jak łatwo jest dziś paść ofiarą hakerów i jak niewiele wysiłku trzeba podjąć, by w nielegalny sposób zdobyć ważne dla nas informacje – na przykład hasła do plików, kont bankowych czy do poczty elektronicznej. – Ludzie prowadzą tego typu działania z kilku powodów. Pierwszym z nich jest rywalizacja, czyli pokazanie znajomym, że się da, że ktoś umie tego dokonać. Drugim jest walka o szczytne idee. Dlatego m.in. zdarzają się włamania na konta polityków czy różnych organizacji. Jest też oczywiście inna motywacja – pieniądze – tłumaczył Piotr Konieczny.

To oczywiście tylko drobny wycinek tego, co pierwszego dnia działo się w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie podczas konferencji InternetBeta 2014. Obecni wysłuchali 16 interesujących prezentacji. Ale jak podkreślają ta wiedza to tylko jeden z powodów, dla których przyjechali.

– Jestem tu m.in. po to, by wymienić się z kolegami po fachu nową wiedzą i doświadczeniami, a także by nawiązać nowe kontakty – mówi Roman Łoziński, prezes firmy Ars Thanea. – Zrezygnowałem z poprowadzenia bardzo ważnego szkolenia dla bardzo ważnego klienta, by móc być na InternetBeta. To konferencja, na której jak nigdzie indziej utrzymuję i nawiązują ważne kontakty i które prędzej czy później pomagają w prowadzeniu biznesu w sieci – dodaje Sławomir Rajch, jeden z najlepszych specjalistów branży e-commerce w Polsce.

Pełny program pierwszego dnia konferencji, a także kolejnych znajduje się na stronie internetowej internetbeta.pl.

Zobacz zdjęcia z konferencji InternetBeta.