Około 400 uczestników, w tym prawie 100 prelegentów uczestniczyło w kultowej konferencji InternetBeta, organizowanej przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Była to szósta edycja tej największej i najbardziej cenionej konferencji dotyczącej internetu.

– Ta edycja, podobnie, jak poprzednie jest szczególna. Mieliśmy jeszcze ciekawsze tematy niż w poprzednich latach i wspaniałych prelegentów. To m.in. takie sławy, jak Paweł Tkaczyk, Yuri Drabent, Mariusz Wesołowski, Roman Łoziński, Krzysztof Sobieszek, Monika Mikowska i Magdalena Dobrowolska-Sagan. Międzynarodowy klimat zapewnił mi.in. Rory Yates (HeathWallace) – podkreśla pomysłodawca i organizator Mateusz Tułecki.

„Czy t-shirt Dody trzeba wyprać przed sprzedaniem na Allegro?”. To temat prezentacji, która otworzyła tegoroczną konferencję InternetBeta. Zajął się nim Paweł Tkaczyk, właściciel firmy MIDEA, ekspert nowoczesnego brandingu, praktyk social media, od ponad 10 lat pomaga firmom tworzyć silne marki dla ich produktów i usług. Jest autorem dwóch bestsellerowych książek marketingowych: „Zakamarki marki” oraz „Grywalizacja”. Paweł Tkaczyk opowiedział uczestnikom konferencji o tym, jakie znaczenie ma prawda, m.in. w marketingu internetowym i na ile wierzyć informacjom zawartym w opisach produktów. Odniósł się także do samej konferencji. – Nie wyobrażam sobie nie być na tym wydarzeniu. To nie jest „jakaś” konferencja na „jakiś” temat. To jest InternetBeta – najważniejsza konferencja o internecie w Polsce – powiedział Paweł Tkaczyk.

Piotr Konieczny z serwisu niebezpiecznik.pl opowiedział uczestnikom konferencji o tym, jak łatwo jest dziś paść ofiarą hakerów i jak niewiele wysiłku trzeba podjąć, by w nielegalny sposób zdobyć ważne dla nas informacje – na przykład hasła do plików, kont bankowych czy do poczty elektronicznej. – Ludzie prowadzą tego typu działania z kilku powodów. Pierwszym z nich jest rywalizacja, czyli pokazanie znajomym, że się da, że ktoś umie tego dokonać. Drugim jest walka o szczytne idee. Dlatego m.in. zdarzają się włamania na konta polityków czy różnych organizacji. Jest też oczywiście inna motywacja – pieniądze – tłumaczył Piotr Konieczny.

– Ja nie jestem zwolennikiem konferencji dla konferencji, czyli takich imprez, na których ludzie się wymienią wizytówkami i poopowiadają nudne rzeczy. InternetBeta to unikat w skali kraju. Gromadzi mądrych ludzi, którzy mają coś do powiedzenia i ich głos jest ważny – dodaje Yuri Drabent.

– Jestem tu m.in. po to, by wymienić się z kolegami po fachu nową wiedzą i doświadczeniami, a także by nawiązać nowe kontakty – mówi Roman Łoziński, prezes firmy Ars Thanea. – Zrezygnowałem z poprowadzenia bardzo ważnego szkolenia dla bardzo ważnego klienta, by móc być na InternetBeta. To konferencja, na której jak nigdzie indziej utrzymuję i nawiązują ważne kontakty i które prędzej czy później pomagają w prowadzeniu biznesu w sieci – dodaje Sławomir Rajch, jeden z najlepszych specjalistów branży e-commerce w Polsce.

– Jestem wyczerpany, zmęczony i mam dość, jak po każdej InternetBecie, bo to naprawdę duże wydarzenie wymagające od organizatorów ogromnego zaangażowania, często przekraczającego ludzkie możliwości, ale za tydzień na pewno zacznę myśleć o kolejnej edycji. Beta uzależnia – podsumowuje Mateusz Tułecki.
InternetBeta jest konferencją, która po raz szósty połączyła zróżnicowane środowiska związane z Internetem – psychologów, socjologów, politologów, przedstawicieli agencji interaktywnych, reklamowych, właścicieli i zarządzających największymi serwisami, twórców aplikacji, startupów, inwestorów, marketerów.

Organizatorem konferencji InternetBeta jest Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, a współorganizatorem – Grupa Unity oraz Gazeta.pl

Zobacz zdjęcia na profilu InternetBeta na facebooku.
Zobacz film z konferencji InternetBeta 2014