17 listopada 2010 roku w kampusie Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Kielnarowej odbyła się gra terenowa „Skarbiec” w ramach konferencji upowszechniającej projekt „Przedsiębiorcze szkoły”, współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Fabuła gry została oparta o fikcyjny napad stulecia na skarbiec Narodowego Banku Polskiego w Rzeszowie. Złodzieje wynieśli ze skarbca 10 000 000 zł. Uczniowie biorący udział w grze wcielili się w role dziennikarzy śledczych, których celem było rozwiązanie tajemnicy, gdzie zostały ukryte zrabowane pieniądze oraz kto jest odpowiedzialny za napad stulecia. Podczas rozgrywki zadaniem uczniów było odnalezienie zlokalizowanych w różnych miejscach kampusu osób posiadających wiedzę nt. napadu m.in. Policjantki, Księdza, Taksówkarza, Sołtysa, Dyrektorki skarbca czy Ochroniarza.

W grze wzięło udział 19 trzyosobowych zespołów, ze szkół ponadgimnazjalnych z województw podkarpackiego i małopolskiego. Podczas rozgrywki zespoły uczniowskie musiały rozwiązać szereg zagadek ekonomicznych i logicznych otrzymywanych od w/w postaci, które doprowadziły ich do miejsca ukrycia łupu i pomogły ustalić tożsamość złodziei.

Na ostateczny wynik rozgrywki miały wpływ 4 elementy:

  • 1. Odnalezienie miejsca łupu,
  • 2. Wskazanie sprawców napadu,
  • 3. Rozwiązanie zadań ekonomicznych podczas rozgrywki,
  • 4. Wyniki testu ekonomicznego.

Najlepszymi dziennikarzami śledczymi z zacięciem ekonomicznym okazali się:

  • 1. Miejsce: Uczniowie z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Bartosza Głowackiego w Tarnobrzegu w składzie Alicja Sołtyk, Anna Furman oraz Paweł Robak.
  • 2. Miejsce: Uczniowie z II Liceum Ogólnokształcącego w Dębicy.
  • 3 Miejsce: Uczniowie z Liceum Ogólnokształcącego Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

Oficjalne zakończenie i wręczenie nagród wszystkim zespołom biorącym udział w grze terenowej odbyło się w Tabernie pod sosnami.

Gra terenowa „Skarbiec” była to pierwsza tego forma sprawdzenia wiedzy ekonomicznej i umiejętności logicznego myślenia wśród uczniów. Forma konkursy bardzo przypadła do gustu jego uczestnikom. Organizatorzy obiecali więcej inicjatyw tego typu.