Nauczyciele ze szkół ponadpodstawowych mogą zgłaszać udział w projekcie do czerwca 2024 r. telefonicznie lub mailowo. Projekt jest całkowicie bezpłatny dla uczestników.
Ciekawa lekcja
Projekt Ciekawa lekcja skierowany jest do uczniów szkół ponadpodstawowych, w tym głównie maturzystów. Warsztaty finansowane są z własnych funduszy, a co za tym idzie jest całkowicie bezpłatny dla uczestników.
W ramach projektu Nauczyciel może dopasować do uczniów tematy lekcji, które zostaną przeprowadzone w klasach przez naszych dydaktyków. W każdej z lekcji powinna uczestniczyć jedna klasa (około 20 uczniów).
Tematy realizujemy w różnych formach: online, w siedzibie udzielni oraz w szkołach ponadpodstawowych. Zajęcia realizowane w siedzibie szkoły ponadpodstawowej, powinny być zaplanowane w jednym dniu dla minimum dwóch klas.
Zgłoszenie chęci uczestnictwa w zajęciach można dokonać mailowo, telefonicznie lub za pomocą formularza, który dostępny jest TUTAJ.
Tematy Ciekawych lekcji, podzielone na kierunki:
Ścieżka polskojęzyczna:
- Programowanie serwisów internetowych i urządzeń mobilnych.
- Cyberbezpieczeństwo
- Jak szybko zacząć programować.
- Konfiguracja i symulacja sieci bezprzewodowej z wykorzystaniem programu Packet Tracer
Ścieżki anglojęzyczna:
- Internet Rzeczy – projektowanie inteligentnego domu
Ścieżka polskojęzyczna:
- Komunikacja interpersonalna – co pomaga w byciu przekonującym?
- The Spanish Men who went to Japan – negocjacje międzynarodowe w kontekście różnic kulturowych
- Jak działa gospodarka? – Podstawowe wielkości ekonomiczne
- Zasady funkcjonowania systemu ubezpieczeń społecznych/gospodarczychw Polsce
- Analizy stosowane przez inwestorów giełdowych
- Być jak Eisenhower, czyli zarządzanie czasem w praktyce
- Empatia w biznesie i nie tylko, czyli Design Thinking dla początkujących
- Pomoc czy przeszkoda? – kilka słów o kontrolowaniu
Ścieżki anglojęzyczna:
- Przyszłość lotnictwa – jak (i czy) będziemy latać w najbliższych dekadach? – Przybliżenie trendów w lotnictwie, poruszenie zagadnień ochrony środowiska przez branżę lotniczą, trendy rozwoju przewoźników lotniczych i producentów samolotów.
- „Wszyscy zarabiają, tylko nie my” – jakie podmioty i w jaki sposób zarabiają w branży lotniczej. – Przybliżenie najważniejszych składowych kosztów zawartych w cenie biletu lotniczego, dochodowość branży, czynniki wpływające na optymalizację kosztową, przedstawienie najważniejszych podmiotów w branży lotniczej.
- Transport bez udziału kierowcy – fikcja czy rzeczywistość?
- W jaki sposób egzotyczne owoce trafiają do nas na stół?
- Zara i Coca – cola – Jak dbają o środowisko
- Zasady działania osi skrętnych w naczepach transportowych – symulator
- Zmiany w wybranym przedsiębiorstwie pod ciśnieniem zielonego trendu
- Logistyka wczoraj i dziś
Zajęcia prowadzone w języku angielskim:
- Visiting Australia: Aussie culture and slang
- The Evolution of American Music
- Native American stereotypes in popular culture
- Celebrating American Holidays
- The meaning of Britishness
- Coffee-houses in 18th-century London
- The Queen is dead, long live the King! – the fate of monarchy in the UK
- Travel and tourism in Zimbabwe – zajęcia ze studentem obcokrajowcem
Zajęcia prowadzone w języku polskim:
- Poznaj Chiny – wprowadzenie do języka, kultury i tradycji Państwa Środka
- Gadać każdy może! Profesjonalne nagrywanie podcastów
- Marketer wielozadaniowy – zaprojektuj grafikę na Social Media
- Czego Chat GPT za Ciebie nie napisze? Sztuczna inteligencja w tworzeniu tekstów
- Typy osobowości zaszyfrowane w kolorach
- Emocje pod kontrolą
- Cool-hunter, trener robotów, projektant śmieci. Zawody przyszłości i kluczowe kompetencje
- Cyfrowi tubylcy – Pokolenie Z w pigułce
- Border, narcyz… O zaburzeniach osobowości słów kilka
- Savoir-vivre rozmowy rekrutacyjnej
- Skuteczna rekrutacja – jak dostać wymarzona pracę
- 10 zasad pisania CV
- 15 produktów zwiększających odporność organizmu.
- Procedury pielęgniarskie – pomiar ciśnienia tętniczego krwi, pobieranie krwi.
- Ścieżka kariery zawodowej pielęgniarki.
- Kinesiology taping – plastrowanie dynamiczne
- Trening CORE barku – co w barku trzeszczy?
- Zrób swój kosmetyk- warsztaty praktyczne w laboratorium
- Określ swój typ urody, czyli analiza kolorystyczna w praktyce – warsztaty praktyczne w laboratorium
- Jak cofnąć swój zegar biologiczny, czyli o sile antyoksydantów w diecie
- Jak prawidłowo dbać o młodą skórę – warsztaty praktyczne w laboratorium
- Mobilne oprogramowanie graficzne
- Projektowanie postaci do komiksu
- Digital painting
- Video Mapping
- Podstawy projektowania plakatu
Zdjęcia z zdjęć:
Gra decyzyjna
to jedna z najlepszych metod kształcenia problemowego, która pozwala uczestnikom tworzyć zjawiska, sytuacje i procesy identyczne z tymi, które na co dzień występują w firmach czy przedsiębiorstwach.
W czasie gry zespoły podlegają ocenie nie tylko według kryteriów powodzenia takich jak: plan, budżet, przychody, obrót, ale także tematów miękkich, jak: efektywność zarządzania zespołem, komunikacja wewnętrzna, autorytet lidera, poziom motywacji. Wynik końcowy gry zależy głównie od zaangażowania uczestników, co dodatkowo aktywuje u ludzi silny instynkt do gry i rywalizacji z innymi zespołami.
GRA DECYZYJNA I – nowość
Czas trwania zajęć: 2 godziny lekcyjne
Liczba uczestników: 12-28 (rekomendowana liczba 12-16 osób)
Opis: Gra decyzyjna Zarządzanie przedsiębiorstwem produkcyjnym jest symulacją opartą o proces wytwarzania aparatów fotograficznych, który jest podzielony na etapy zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji i zarządzania zapasami. Studenci pracując w grupach podejmują decyzje w zakresie dostępnych parametrów i wskaźników, analizując stan realizacji zamówienia i przepływu w strumieniu tworzenia wartości.
GRA DECYZYJNA II
Czas trwania zajęć: 2 godziny lekcyjne
Liczba uczestników: 12-28 (rekomendowana liczba 12-16 osób)
Opis: Skuteczny negocjator to komputerowa gra negocjacyjna online. Gra jest symulacją sytuacji, wymagających znalezienie kompromisu. Każdy gracz wciela się w rolę postaci w różnych sytuacjach negocjacyjnych. Gra kształci umiejętności miękkie takie jak:
- umiejętność komunikacji,
- umiejętność krytycznego myślenia,
- umiejętność szukania nieszablonowych rozwiązań.
W czasie zajęć gracze realizują wybrane scenariusze z zakresu:
- negocjowanie harmonogramu użycia auta służbowego,
- podział wspólnych łupów pomiędzy poszukiwaczami skarbów,
- negocjowanie harmonogramu dni wolnych w biurze,
- umiejętność przygotowania się do negocjacji.
POZIOM 1
(rekomendowany dla uczniów, którzy nie mieli dotychczas styczności z tematyką negocjacyjną)
W tej rozgrywce uczestnicy określają interesy obu stron, obszar negocjacji, argumenty na poparcie swoich interesów oraz kryteria obiektywne. Osią każdej rozgrywki są negocjacje z kontrahentem, z którym łączy ich wieloletnia współpraca:
- „Mięs-Ex”
- „Dom w skowronkach”
- „Terminarze”
- „Framuga i Przeróbka”
POZIOM 2 – tylko stacjonarnie
(rekomendowany dla uczniów, którzy zrealizowali rozgrywkę z obszaru pierwszego)
W tej rozgrywce uczestnicy muszą albo wynegocjować korzystanie z określonych zasobów dla siebie i dla całego zespołu albo podzielić zasoby między siebie:
- „Samochód służbowy”
- „Poszukiwacze skarbów
- „Dzień wolny od pracy”
GRA DECYZYJNA III
Czas trwania zajęć: 8 godzin lekcyjnych
Liczba uczestników: 12-30 (rekomendowana liczba 12-16 osób)
Warsztaty mogą zostać zrealizowane wyłącznie na terenie uczelni.
Opis: Rozgrywka toczy się wokół zarządzania kompetencjami pracowników w celu osiągania jak najlepszych wyników finansowych w firmie. Gra uczy jak gospodarować potencjałem pracowników, jak ten potencjał wyzwalać i rozwijać, aby z sukcesem realizować biznesowe przedsięwzięcia. Gra jest symulacją firmy, w której podobnie jak w życiu trzeba pozyskać pracowników, zainwestować w ich rozwój, motywować finansowo i pozafinansowo, a także jak trzeba zwalniać. Gra kształci umiejętności miękkie takie jak:
- umiejętność komunikacji,
- umiejętność krytycznego myślenia,
- umiejętność szukania nieszablonowych rozwiązań,
- umiejętność pracy zespołowej,
- umiejętność podejmowania decyzji w warunkach niepewności,
- umiejętność zarządzania dobrami.
GRA DECYZYJNA IV
Czas trwania zajęć: 2 godziny lekcyjne
Liczba uczestników: 12-28 (rekomendowana liczba 12-16 osób, podział uczniów na 4-6 osobowe zespoły)
Opis: Design Thinking to komputerowa gra decyzyjna online, której podstawą jest rozwiązywanie w sposób twórczy i innowacyjny realnych problemów biznesowych i społecznych, zgodnie z metodą Design Thinking. Gra kształci umiejętności miękkie takie jak:
- rozwój cech człowieka kreatywnego, umiejącego działać w sposób przedsiębiorczy,
- umiejętności precyzyjnego zdefiniowania problemu i wyzbycia się standardowych ram myślowych,
- prezentowanie pomysłów oraz poprawa skuteczności komunikacji i konstruktywnej krytyki.
W czasie zajęć gracze realizują jeden wybrany scenariusz:
- „Potencjalny użytkownik” – (90 minut) – kreowanie persony użytkownika produktu/usługi;
- „Zrozumienie użytkownika” – (90 minut) – tworzenie mapy empatii użytkownika produktu/usługi.
KONTAKT
Dział Rekrutacji WSIiZ
ul. Sucharskiego 2, 35-225 Rzeszów
tel.: 17 866 11 88, 17 866 11 99
e-mail: rekrutacja@wsiz.edu.pl