Katedra Logistyki i Inżynierii Procesowej

Nasze badania

Podstawowym przedmiotem badań prowadzonych w ramach działalności Katedry jest „Wykorzystanie metody symulacyjnej do optymalizacji projektowania i doskonalenia procesów w logistycznym łańcuchu dostaw”. Celem badań jest analiza zakresu zadań, problemów i decyzji istotnych dla procesów logistycznych, w tym opracowanie rozwiązań i planów wdrożeniowych wymagających optymalizacji i redukcji ryzyka przy wykorzystaniu komputerowych metod symulacyjnych.

Ponadto projekt ten ma na celu również wykorzystanie metody symulacyjnej do bezinwazyjnej optymalizacji przepływu i usprawnienia wariantów funkcjonalnych procesów biznesowych w logistycznych łańcuchach dostaw z wykorzystaniem opracowanych w tym celu symulatorów.

Kontakt: gwrobel@wsiz.edu.pl


Badania finansowane z subwencji Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego:

Zastosowanie metody symulacyjnej do optymalizacji projektowania i doskonalenia procesów w logistycznym łańcuchu dostaw.
Kierownik projektu: dr Grzegorz Wróbel grobel@wsiz.edu.pl
Celem projektu jest przeprowadzenie analizy zakresu zadań, problemów i decyzji w procesach logistycznych, których realizacja, rozwiązanie i podjęcie wymaga optymalizacji i ograniczeniu ryzyka przy zastosowaniu metody symulacyjnej.
Okres realizacji: 2018–2020

Rola logistyki zwrotnej w generowaniu zadowolenia klienta w relacji B2C na rynku Polskim
Kierownik projektu: mgr Kateryna Lysenko-Ryba klysenko@wsiz.edu.pl
Celem projektu jest identyfikacja zależności między zarządzaniem zwrotami a zadowoleniem klientów. Przedmiotem badań będzie logistyka zwrotna w relacji B2C, która dotyczy zarządzania i obsługi zwrotów oraz reklamacji konsumenckich. Dla potrzeb badań zostały sformułowane następujące cele cząstkowe: 1) określenie wartości dla klienta wynikających z cech funkcjonalno-strukturalnych systemu zwrotów; 2) wykazanie efektów stosowania pro konsumenckiego systemu zwrotów jako narzędzia dla ulepszenia obsługi klienta; 3) scharakteryzowanie determinantów kształtujących zadowolenie klientów w kontekście zwrotów stacjonarnych oraz online. Na podstawie przyjętych celów badawczych sformułowano hipotezę główną: „Prokonsumencki system zarządzania zwrotami wpływa pozytywnie na zadowolenie i lojalność klientów” oraz hipotezy pomocnicze: „Sprawne zarządzanie zwrotami jest pozytywnie skorelowane z poziomem obsługi
Okres realizacji: 2017–2019

Katedra Logistyki i Inżynierii Procesowej

Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie

ul. Sucharskiego 2,
35-225 Rzeszów

tel.: 17 866 11 11
fax: +48 17 866 12 22
e-mail: wsiz@wsiz.rzeszow.pl

Wszelkie Prawa Zastrzeżone, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie © 2008-2020