Projekty

Projekt Bohaterskiej Wyobraźni, czyli jak nie bać się czynić dobro.

Projekt Bohaterskiej Wyobraźni, realizowany w ramach programu „Rozumienie Ludzkiej Natury”, jest w całości opracowany przez Profesora Philipa Zimbardo. Profesor, który 45 lat temu przeprowadził swój słynny Więzienny Projekt Stanfordzki, w wyniku tego doświadczenia, postanowił poświęcić się poprawianiu relacji między ludzkich na gruncie psychologii społecznej.

Dotychczas Projekt był realizowany w USA, na Węgrzech, we Włoszech oraz w Polsce zachodniej i centralnej.  Projekt ten jest określany przez Profesora jako tzw. włącznik przemian społecznych, który po wprowadzeniu zawartych w nim mechanizmów zaczyna działać samoczynnie.

Całością działań Z-Team kieruje Profesor Zimbardo oraz lider Z-Team na Polskę, Pani Agnieszka Wilczyńska. Projekt jest objęty honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Jakie są korzyści uczestnictwa w kursie?

W trakcie kursu zostaną przekazane wszystkie informacje potrzebne do prowadzenia zajęć zgodnie z projektem Profesora Zimbardo.

Otrzymają Państwo wszystkie materiały konieczne do prowadzenia zajęć. Są to materiały objęte prawami autorskimi i ich kopiowanie nie jest dopuszczalne. Wyjątek stanowią zeszyty ćwiczeń dla uczniów, które można powielać. Kurs kończy się wręczeniem certyfikatu HIP (Heroic Imagination Project).

Szkoła, która weźmie udział w szkoleniu, będzie mogła wykorzystywać informacje o udziale w Projekcie Bohaterskiej Wyobraźni Profesora Zimbardo, a nauczyciel automatycznie staje się  uczestnikiem projektu Profesora Zimbardo.

Latem planowany jest przyjazd Profesora Zimbardo do WSIiZ w Rzeszowie. Podczas spotkania  przeszkoleni nauczyciele będą mogli porozmawiać z twórcą całego programu, podzielić się uwagami. Projekt nie kończy się z chwilą ukończenia szkolenia z trenerem – może zostać poszerzony o szkolenie z modułu II oraz indywidualne konsultacje.

Ogólny program kursu

Podczas kursu uczestnicy zapoznają się z następującymi zagadnieniami:

  • Jak pokonać naturalne ludzkie tendencje do biernego obserwowania sytuacji kryzysowych?
  • Jaka wiedza, narzędzia, strategie i ćwiczenia są pomocne w pokonywaniu wewnętrznej bariery, która nie pozwala  na czynne działania w kluczowych momentach życia?
  • Co zrobić, aby przejść od chęci zrobienia czegoś dobrego do realizacji czynu?

    Co zyskają uczniowie?

    Dzięki zajęciom prowadzonym zgodnie ze wskazówkami Profesora Zimbardo uczniowie zdobędą cenne kompetencje społeczne, niezwykle ważne w sytuacjach awaryjnych, m.in.:

    Zostaną przygotowani do etycznego działania i współodczuwania, ucząc się o mocy sił sytuacyjnych, wzbudzą swoją moralną odwagę.
    Nauczą się rozwijać umiejętności odważnego i etycznego działania nawet przy negatywnym nacisku społecznym.
    Poznają potrzebę bohaterskiego czynu w kluczowych momentach życia.
    Zrozumieją zjawisko efektu gapia, polegające na tym, że im więcej biernych obserwatorów w danej sytuacji, tym mniejsza szansa na udzielenie pomocy osobie w potrzebie.
    Odpowiednia wiedza i strategie pozwolą im na podejmowanie skutecznych działań bez narażania się na niebezpieczeństwo.

    OPŁATY

    390 zł (opłata obejmuje: szkolenie, certyfikat, materiały do prowadzenia zajęć przygotowane przez prof. Zimbardo i jego zespół przetłumaczone na język polski, opiekę trenera podczas wprowadzania programu)

    TERMIN

    Ustalane indywidualnie.
    Zobacz terminy szkoleń w innych miastach >>>

    KONTAKT

    dr inż. Maciej  Milczanowski, mmilczanowski@wsiz.rzeszow.pl , tel. kom. 600 371 975

Projekty

Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie

ul. Sucharskiego 2,
35-225 Rzeszów

tel.: 17 866 11 11
fax: +48 17 866 12 22
e-mail: wsiz@wsiz.rzeszow.pl

Wszelkie Prawa Zastrzeżone, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie © 2008-2020